Witaminy, których potrzebuje skóra

Wiele problemów z urodą może być skutkiem niedoboru witamin. Jakich witamin potrzebuje skóra? W jakich produktów można je znaleźć?

Witamina E

O niedoborze witaminy E świadczy wiotka skóra i zmarszczki. Bardzo dobrym źródłem tej witaminy są:
migdały;
orzechy;
pestki dyni;
płatki owsiane;
oleje roślinne;
masło.

Witamina A

Niedobór witaminy A sygnalizuje sucha cera. Bardzo często u osób z niedoborem tej witaminy na skórze pojawiają się wypryski. Aby uzupełnić jej braki na talerzu powinny gościć:
szpinak;
jarmuż;
cykoria;
natka z pietruszki;
suszone morele;
marchewka.

Witamina K

Cienie pod oczami i pękające naczynka mogą świadczyć, że organizmowi brakuje witaminy K. Uzupełnimy ją sięgając po:
warzywa kapustne;
szpinak;
jarmuż;
brokuły.

warzywa i owoceWitamina B2

Słabe, łamiące się paznokcie i tworzące się w kącikach ust zajady świadczą o braku witaminy B2. Wzmocnimy skórę i paznokcie jedząc produkty bogate w tę witaminę:
jajka;
kaszę jaglaną;
wątróbkę;
migdały;
dziczyznę;
produkty mleczne.

Witamina B6

Szary odcień cery może świadczyć o niedoborze witaminy B6. Należy jej szukać w:
roślinach strączkowych;
kaszy gryczanej;
drożdżach;
orzechach.

Kwas foliowy

Przy niedoborze kwasu foliowego (witamina B9) cera jest zmęczona i blada. Aby zapobiec niedoborom kwasu foliowego w jadłospisie nie może zabraknąć:
warzyw w ciemnozielonym kolorze;
roślin strączkowych;
pełnoziarnistych produktów zbożowych.

Czasem wystarczy niewielka zmiana sposobu odżywiania się, aby problemy z urodą bezpowrotnie minęły. Jeśli masz problemy z cerą, przyjrzyj się swojej diecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *